Szkoła Podstawowa nr 34 im. Wojska Polskiego

Dwudniowa wycieczka do Warszawy

W niedzielę wcześnie rano, 20 listopada 2022 r. uczniowie klas 8 wyjechali na wycieczkę do Warszawy. Zwiedzanie stolicy rozpoczęli od Placu Zamkowego, gdzie pomiędzy Zamkiem Królewskim a Kolumną Zygmunta III Wazy stoi już bożonarodzeniowa choinka! Następnie, przeszliśmy na Rynek Starego Miasta, żeby zobaczyć posąg syrenki — symbol Warszawy. Przeszliśmy uliczkami do Barbakanu, aby poczuć piękno i klimat warszawskiej starówki. Idąc ulicą Krakowskie Przedmieście, widzieliśmy Pomnik Adama Mickiewicza oraz Pałac Prezydencki. Na placu Piłsudskiego zatrzymaliśmy się przy Grobie Nieznanego Żołnierza, gdzie obok mogliśmy podejrzeć prace przy odbudowie Pałacu Saskiego. Następnie przejechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie z przewodnikiem poznaliśmy historię z 1944 roku. Uczniowie z zainteresowaniem i przejęciem zobaczyli ekspozycję przedstawiającą walkę i codzienność powstania.
Następnego dnia, w poniedziałek, wyruszyliśmy do Centrum Nauki Kopernik, aby poznać tajniki nauk ścisłych. Uczniom szczególnie podobały się interaktywne eksponaty, dzięki którym można samodzielnie odkrywać zasady i zjawiska rządzące światem. Na koniec naszej wycieczki podjechaliśmy pod Pałac Kultury i Nauki. Obeszliśmy ten drugi najwyższy budynek w Polsce, a następnie wjechaliśmy windą na 30. piętro, aby z tarasu widokowego podziwiać panoramę miasta.
Było zimno, ale słonecznie. Uczniów nie opuszczał dobry humor i energia. Zmęczeni, bo plan wycieczki był intensywny, ale pełni wrażeń — wróciliśmy wieczorem do Poznania.