Szkoła Podstawowa nr 34 im. Wojska Polskiego

Europejski Tydzień Kodowania

CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa „ścigają się” w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Polska jest jednym z jej liderów. Akcja co roku organizowana jest na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem.

Zagadnienie nauki programowania z roku na rok przybiera na sile ze względu na rosnące potrzeby rynku pracy i walory edukacyjne, takie jak rozwój umiejętności analitycznego i logicznego myślenia.

To świetna okazja, by zacząć zabawę z grami logicznymi, prostą grafiką komputerową, czy robotyką. Idea jest prosta – każdy, kto chce się włączyć, może zorganizować własne wydarzenie i zgłosić je tutaj: codeweek.eu/add

Kilka prostych kroków i Twoje wydarzenie znajdzie się na mapie, czyli zostanie wliczone do europejskiego rankingu.

 

 

CodeWeek 2020

CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której w całej Europie organizowane są wydarzenia związane z programowaniem. W tym roku wydarzenia będą się odbywać w dniach 10 - 25 pcodeaździernika. Akcja dedykowana jest wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem.

Klub Młodego Programisty w ramach #CodeWeek2020 organizuje dodatkowe warsztaty dla wszystkich amatorów nowych technologii! To świetna okazja, aby wraz z innymi miłośnikami programowania celebrować ósmą edycję Europejskiego Tygodnia Programowania. Dla każdego coś ciekawego! Warsztaty są dedykowane przede wszystkim dzieciom i ich rodziców, jednak zapraszamy do udziału również wszystkich innych zainteresowanych programowaniem!

Harmonogram wydarzeń #CodeWeek2020 - Klub Młodego Programisty:

W trzy weekendy października (10, 11, 17, 18, 24 października, godzina 16.00-18.00) zapraszamy dzieci wraz z rodzicami do wspólnej nauki programowania.

  • Od 16.00 do 17.00, podczas części dedykowanej rodzicom opowiemy Wam m.in.: o CodeWeek, o tym jak zgłosić swoją pierwszą inicjatywę, o tym dlaczego dzieci powinny uczyć się programowania, jak zacząć tę przygodę i jak bezpiecznie poruszać się po interencie.
  • Od 17.00 do 18.00, w części przeznaczonej dla dzieci będziemy poznawać różne aplikacje i tworzyć swoje pierwsze “linijki kodu” – zachęcamy rodziców do towarzyszenia dzieciom.

Od wtorku do piątku (13,14,15,16,20,21,22,23 października, godzina 17:00 - 18:00) do wspólnej nauki programowania zapraszamy uczniów z klas 1-6.

 

Warsztaty weekendowe #CodeWeek - dla rodziców i dzieci:

10.10.2020 r., godz. 16:00 - 18:00 (klasy: 1-3 i 4-6 oraz rodzice)
“CodeWeek - Wielkie Święto Programowania”
więcej...
  • Część dla rodziców, godz. 16:00.

    Przedstawimy ideę CodeWeek oraz omówimy ideę naszych warsztatów.
    Zaprezentujemy przykłady wydarzeń i pokażemy jak zgłosić swoje wydarzenie.

  • Część dla dzieci (klasy: 1-3 i 4-6), godz. 17:00.

    Na rozgrzewkę pomóż nam odnaleźć ukryte hasło. Poznaj głównego bohatera aplikacji Scratch i stwórz własnego duszka. Wspólnie postawimy pierwsze kroki w aplikacji Scratch Junior i Scratch 3.0.

11.10.2020 r., godz. 16:00 - 18:00 (klasy 1-3 z rodzicami)
”Dlaczego warto programować”
więcej...
  • Część dla rodziców, godz. 16:00

    Rodzice dowiedzą o korzyściach płynących z nauki kodowania oraz o metodach pracy z dziećmi w domu. Zaprezentujemy bazę krótkich aktywności, które może wykonać rodzic z dzieckiem bez długiego przygotowania i nakładów finansowych. Rodzinne programowanie - omówienie propozycji rodzinnego wydarzenia „Robot z moich marzeń - tworzenie projektu robota dowolną techniką plastyczną”

  • Część dla dzieci (klasy: 1-3), godz. 17:00.

    Poznaj różne rodzaje kodów. Zaprogramuj trasę dla wirtualnego robota i stwórz razem z nami projekt w Scratch Junior.

17.10.2020, godz.16:00 - 18:00 (klasy 4-6 z rodzicami)
„Programowanie blokowe bez tajemnic”
więcej...
  • Część dla rodziców, godz. 16:00

    Dlaczego warto uczyć się programowania blokowego? Jakie możliwości daje programowanie w Scratch 3.0. Jak dzięki programowaniu w Scratch 3.0 uczeń może utrwalać wiadomości z różnych przedmiotów?

  • Część dla dzieci (klasy: 4-6), godz. 17:00

    Stworzymy projekt w Scratch 3.0, w którym występować będą duszki - państwa biorące udział w CodeWeek. Scena zostanie zamieniona w tor wyścigowy, po którym będą przemieszczać się duszki, dążąc do zajęcia pierwszego miejsca na mecie. Na wirtualnej trasie stworzymy specjalną trasę dla robota.

18.10.2020, godz. 16:00 - 18:00 (klasy 1-3 z rodzicami)
Czy gry komputerowe mogą być rozwijające?
więcej...
  • Część dla rodziców, godz. 16:00

    Czy granie w gry komputerowe to strata czasu i lepiej zapisać dzieci na zajęcia dodatkowe? W trakcie tych warsztatów rodzice poznają korzyści wynikające z grania w gry komputerowe. Omówimy bezpieczny i higieniczny sposób korzystania z komputera w zakresie gier edukacyjnych.

  • Część dla dzieci (klasy: 1-3), godz. 17:00

    Zaprojektuj grę zręcznościową w Scratchu Juniorze - “Uciekające Muchomory”.

24.10.2020, godz. 16:00 - 18:00 (klasy 4-6 z rodzicami)
Co po Scratchu 3.0?…tworzenie gier i nie tylko…
więcej...
  • Część dla rodziców, godz. 16:00

    Opowiemy rodzicom jak wspierać nastolatka w dalszej nauce programowania. Jakie “dorosłe” języki programowania wybrać. Gdzie szukać bezpłatnych narzędzi i aplikacji? Bezpieczne poruszanie się po sieci - na co zwrócić uwagę, jak rozmawiać na ten temat z dzieckiem?

    Rodzinne programowanie - omówienie propozycji rodzinnego wydarzenia CodeWeek.

  • Część dla dzieci (klasy: 4-6), godz. 17:00

    Stwórz projekt gry przygodowo – platformowej w Scratch 3.0. Poznaj kolejne etapy projektu, tworzenie skryptów i debugowanie błędów.

    Zapoznanie z platformą code.org

 

Warsztaty w tygodniu #CodeWeek - dla dzieci i rodziców:

13.10.2020, godz. 17:00 - 18:00 (klasy 1-2 oraz dzieci, które wcześniej nie miały styczności z programowaniem).
“Niezwykły CodeWeek”
więcej...

Na rozgrzewkę rozwiążesz zagadki logiczne. Następnie zapoznasz się z funkcjonalnościami aplikacji Scratch Junior. Stworzysz w niej duszka - swojego własnego bohatera Code Week.

14.10.2020, godz. 17:00 - 18:00 (klasy 1-2 oraz dzieci które wcześniej nie miały styczności z programowaniem).
“CodeWeek - animacja”
więcej...

Stworzysz animowany napis w aplikacji Scratch Junior. Autorskie duszki będą miały osobne programy, w których będą się poruszały i wydawały dźwięki.

Poznasz rownież platformę code.org. Gdzie wspólnie przejdziemy kilka aktywności.

15.10.2020, godz. 17:00 - 18:00 (klasy 1-2 oraz dzieci które wcześniej nie miały styczności z programowaniem).
“Sudoku obrazkowe - mini gra w Scratch Junior”
więcej...

W aplikacji Scratch Junior stworzysz kilka nowych, jesiennych duszków. Wykorzystasz je do zabawy w Sudoku. Następnie stworzysz program, który spowoduje ustawienie się obrazków na właściwych polach.

Ale to nie wszystko. Wykorzystując aplikację wirtualna mata - stworzysz kod uwzględniający podane przez trenerów warunki.

16.10.2020, godz. 17:00 - 18:00 (klasy 1-2 oraz dzieci które wcześniej nie miały styczności z programowaniem).
“Uciekaj, uciekaj…- tworzenie gry zręcznościowej w Scratch Junior”
więcej...

Na warsztatach poznasz zagadnienie “debugowania” - znajdowania błędów w przedstawionych kodach. Kolejnym projektem będzie stworzenie - jesiennej gry zręcznościowej.

20.10.2020, godz. 17:00 - 18:00 (klasy 3-4 oraz dzieci młodsze, które wcześniej miały styczności z programowaniem).
“Scratch 3.0 - łatwiejszy niż myślisz”
więcej...

Na warsztatach zapoznasz się z funkcjonalnościami aplikacji Scratch 3.0. Stworzysz swój pierwszy projekt w tej aplikacji - mini grę. Dla wielbicieli łamigłówek mamy coś specjalnego... łamigłówki tematycznie związane z CodeWeek.

21.10.2020, godz. 17:00 - 18:00 (klasy 3-4 oraz dzieci młodsze, które wcześniej miały styczności z programowaniem).
“Robot kolorami zaprogramowany”
więcej...

Na warsztatach zakodujesz trasę dla wirtualnego robota. Wykonaj ją zgodnie z podanymi warunkami. W dalszej części zajęć poznasz możliwości aplikacji Games OzoBlockly.

22.10.2020, godz. 17:00 - 18:00 (klasy 5-6 oraz dzieci młodsze, które są już zaawansowane w nauce programowania).
“Kultura remixu”
więcej...

Stworzysz swoją własną wersję gry Arcanoid. Wykorzystaj do tego projekt częściowo przygotowany przez trenerów. Poznasz dzięki temu takie zagadnienia jak dzielenie się wytworami swojej pracy w internecie, o zasadach remiksowania prac w Scratch 3.0 oraz zasadach dotyczących prawa autorskiego.

23.10.2020, godz. 17:00 - 18:00 (klasy 5-6 oraz dzieci młodsze, które są już zaawansowane w nauce programowania).
“Niezwykła kartka Code Week - interaktywna animacja”
więcej...

Przy pomocy aplikacji Scratch 3.0 stworzysz interaktywną kartkę - animację. Przedstawisz w niej korzyści płynące z nauki programowania. Dzięki temu pokażesz innym czego się nauczyłeś/aś.

Poznasz też platformę Code.org - gdzie wspólnie przejdziemy kilka aktywności.

 

W imieniu nauczycieli informatyki

Julia Hybiak