Szkoła Podstawowa nr 34 im. Wojska Polskiego

Regulamin szkolnego konkursu - Artysta roku 2024/2025

Cele konkursu:

  • Wspieranie i aktywowanie dzieci i młodzieży z umiejętnościami artystycznymi;
  • Wzmacnianie i rozwijanie umiejętności twórczych w interdyscyplinarnym podejściu do sztuki;
  • Podejmowanie przez uczniów inicjatyw oraz gotowość do uczestnictwa w kulturze;
  • Rozwijanie ciekawości poznawczej, zainteresowań, kreatywności, uczciwości i wytrwałości uczniów.
  • Podnoszenie wiary we własne możliwości;
  • Kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole;
  • Rozwijanie aktywnej postawy w środowisku szkolnym i poza szkolnym.

 

Przebieg konkursu

  1. Organizator: Szkoła Podstawowa nr 34 – Zespół Nauczycieli Przedmiotów Artystycznych i Biblioteki.
  2. Koordynator konkursu: nauczyciel plastyki Aleksandra Kaczmarek.
  3. Przedmiotem konkursu jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez udział: w konkursach, festiwalach, olimpiadach i innych wydarzeniach artystycznych (Załącznik nr 1 – lista punktowanych osiągnięć artystycznych).
  4. Adresaci konkursu: uczniowie i uczennice z klas IV-VIII.
  5. Konkurs rozpoczyna się 10.2024 r. i trwa do 13.06.2025 r.
  6. Ogłoszenie wyników – uroczystość zakończenia roku szkolnego.

 

ETAP 1

  1. Warunkiem udziału w konkursie jest zgłoszenie chęci udziału i pobranie karty wraz z załącznikami, (którą wypełniamy na bieżąco do 13.06.2025 r. – zapisując samodzielnie punkty wg listy Załącznik nr 1). Kartę oddajemy osobiście do 13.06.2025 r. lub poprzez librus do koordynatora konkursu. Wraz z kartą należy okazać dyplomy, zaświadczenia i inne dokumenty potwierdzające udział lub zajęte miejsca. Należy również dołączyć załącznik Załącznik nr 3.
  2. Zgłoszenia dokonujemy w następujący sposób:
  • W terminie od 18.10.2025 – 16.12.2025 uczniowie zgłaszają osobiście swoją chęć udziału w konkursie u nauczyciela pani Aleksandry Kaczmarek
  • W terminie 18.10.2024 – 16.12.2024 można zgłosić swój udział poprzez dziennik librus, jednak w tym przypadku należy samodzielnie pobrać wszystkie dokumenty ze strony szkoły.
  • Za każdą działalność artystyczną na terenie szkoły i poza szkołą zdobywamy punkty, suma punktów wyznacza wynik. (Przykładowe przyznawanie punktów – Załącznik nr 1)
  • Zgody na udział w konkursie oddajemy niezwłocznie po dokonaniu zapisu (podpisane przez rodziców/prawnych opiekunów).
  1. Działalność artystyczna to np.: udział i osiągnięcie dobrego wyniku w konkursach plastycznych, konkursach muzycznych, przeglądach i festiwalach, w konkursach poezji, literackich, kaligraficznych, przygotowanie i udział w przedstawieniu itp.
  1. Za jedno wydarzenie otrzymujemy punkty tylko raz, np.: jeżeli zdobywamy I miejsce, to nie wpisujemy punktów za udział.

 

ETAP II

  1. Od października do czerwca gromadzimy i samodzielnie zapisujemy w karcie każdą punktowaną działalność artystyczną (Załącznik nr 1 i Załącznik nr 2), potwierdzeniem są dyplomy i zaświadczenia, które należy okazać w trakcie oddawania karty zaliczeń.

 

ETAP III

  1. Od 31.05.2025 – 13.06.2025 oddajemy wypełnione karty i okazujemy wszystkie dokumenty potwierdzające (można pozostawić do wglądu dokumenty ksero) do koordynatora konkursu p. Aleksandry Kaczmarek.
  2. Jury konkursu ogłasza wyniki podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego.
  3. Decyzja jury jest ostateczna.
  4. Przewidywane są nagrody dla laureatów i wyróżnionych oraz nagroda główna dla zwycięzcy – statuetka „Artysta Roku” oraz niespodzianka. Zwycięża osoba, która zdobędzie największą liczbę punktów.
  5. Wszystkie osoby zgłoszone do konkursu, które go ukończyły (oddały wypełnione karty w wyznaczonym czasie) otrzymają dyplom i drobny upominek.
  6. Wszelkie czynności mające znaczenie prawne w związku z konkursem realizują w imieniu uczestników ich przedstawiciele ustawowi lub opiekunowie prawni. (Załącznik nr 3)
  7. Zgłoszenie uczestnictwa w konkursie jest równoznaczne z wyrażeniem przez uczestnika (oraz opiekuna prawnego, rodzica) zgody na prezentację zgłoszonej do konkursu pracy konkursowej (karty osiągnięć).
  8. Powodzenia!