Szkoła Podstawowa nr 34 im. Wojska Polskiego

Jak to przeczytać? – kodowanie i szyfrowanie oczami uczniów

W dniu 25.01.2024 r. uczniowie klasy 4a ćwiczyli umiejętność logicznego myślenia, rozwiązywania problemów oraz współpracy, wykonując kodowane karty pracy oraz zagadki (zadania matematyczne) w wirtualnym escape roomie w celu znalezienia kodu do wyjścia. Uczniowie łączyli naukę z zabawą, prześcigali się, żeby jak najszybciej zrobić wskazane przykłady i odkryć tajemniczy rysunek. Przez całe zajęcia mogli korzystać z pomocy nauczyciela. Następnie uczniowie, korzystając z telefonów i zeszytów, poszukiwali szyfru do kłódki, żeby uciec z matematycznego więzienia (escape roomu), pracując w parach lub grupach trzyosobowych. Dzięki temu, mieli okazję powtórzyć materiał przed sprawdzianem z działu działania pisemne i sprawdzić co już potrafią, a nad czym trzeba jeszcze popracować. Zajęcia były dla uczniów atrakcyjne i zachęciły ich do samodzielnej pracy, zadawania pytań do zadań oraz poprawiania błędów. Niektórzy z uczniów nawet wyrazili zainteresowanie samodzielnym przygotowaniem escape roomu dla koleżanek i kolegów smile

Lekcja została przeprowadzona w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego: (Nie)zwykła matematyka. Uczniowie wykonali zadanie Zadanie 7 z modułu I: Jak to przeczytać? – kodowanie i szyfrowanie oczami uczniów. W czasie lekcji zostały wykorzystane karty pracy autorstwa p. Weroniki Figurskiej-Zięby (EduAkcja).

Małgorzata Rychlik

 

Opiekun projektu

Julia Hybiak

 

 

Nie(zwykła) matematyka