Szkoła Podstawowa nr 34 im. Wojska Polskiego

Uczeń-nauczyciel? Czemu nie!

Odwrócona klasa.

Dnia 22.10.20 roku, przekazałam ‘pałeczkę’ jednemu z uczniów podczas lekcji języka niemieckiego. Jakub poprowadził całą lekcję od sprawdzenia zadania domowego na początku zajęć, aż do ćwiczeń utrwalających pod koniec zajęć. Lekcja została przeprowadzona wręcz profesjonalnie; mogłam zauważyć wszystkie punkty poprawnie rozplanowanej lekcji m.in. powtórka wiadomości z poprzedniej lekcji, wprowadzenie do tematu-cel lekcji, ćwiczenia utrwalające od łatwiejszych do bardziej wymagających. Wszystko to z użyciem narzędzi TIK. Jakub stworzył prezentację multimedialną do całego tematu, jak również quiz w aplikacji Quizizz (na który niestety zabrakło nam czasu, ale nic straconego!). Na pewno moi uczniowie mogą spodziewać się więcej takich lekcji!

Natalia Wójtowicz

 

Relacja prowadzącego

Nazywam się Jakub Piasny i jestem uczniem klasy 8b. Jestem w klasie 25- osobowej. Klasa jest podzielona na 2 grupy na języku niemieckim. Moją grupę uczy pani Natalia Wójtowicz, która wpadła na pomysł dla chętnych uczniów. Zaproponowała poprowadzenie lekcji związanej ze słownictwem znajdujących się w domu mebli i sprzętów domowych. Stwierdziłem, że to bardzo dobry pomysł, aby zobaczyć, jak to jest być nauczycielem, a przy okazji- zdobyć dodatkową ocenę.

Stworzyłem prezentację multimedialną do tematu lekcji oraz przećwiczyłem w domu omówienie tematu, bo nigdy wcześniej nie prowadziłem lekcji. Przed lekcją najbardziej bałem się tego, że przerobię materiał za szybko i zostanie jeszcze wolny czas.

Kiedy zaczęła się lekcja, na początku czułem stres, ale po paru minutach uspokoiłem się i prowadziłem lekcję, chociaż nie obyło się bez paru „wpadek”. Atmosfera była świetna. Za zgodą pani Natalii, nagradzałem aktywne osoby plusami.  Okazało się, że przerobiłem słownictwo oraz zaplanowane zadania, ale zabrakło już czasu na quiz związany z tematem tej lekcji.

Na przerwie, po mojej lekcji języka niemieckiego, usłyszałem od kolegów i koleżanek z mojej grupy, że było bardzo fajnie i ciekawie. Uważam, że był to interesujący “eksperyment”, podczas którego bawiłem się super, mimo początkowego stresu.

 

JAKUB PIASNY, KLASA 8B