Szkoła Podstawowa nr 34 im. Wojska Polskiego

REGULAMIN KONKURSU KRASOMÓWCZEGO MÓJ ULUBIONY BOHATER KSIĄŻKI ANDRZEJA MALESZKI

  1. I.                   Postanowienia ogólne
  2. Organizatorem Konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 34 im. Wojska Polskiego w Poznaniu.
  3. Regulamin określa warunki, na jakich odbywa się Konkurs oraz warunki uczestnictwa.
  4. Celem konkursu jest:
  • zwrócenie uwagi dzieci na potrzebę pielęgnacji języka ojczystego;
  • kształtowanie u dzieci szacunku do ojczystej ziemi, kultury i małych ojczyzn;
  • rozwijanie ekspresji twórczej, kreatywności oraz wyobraźni językowej;
  • rozbudzanie zamiłowania do pięknego i sugestywnego mówienia oraz kształtowanie umiejętności poprawnego, jasnego i logicznego formułowania myśli;
  • popularyzacja twórczości Andrzeja Maleszki;
  • rozwijanie i promowanie talentów.

 

  1. II.                Założenia organizacyjne
  2. 1.      Konkurs skierowany jest do uczniów klas IV i V.
  3. Terminarz konkursu:
  • Zgłoszenia udziału w Konkursie przyjmowane będą przez nauczycieli polonistów do 30.11.2018r. Zgłaszając się, należy podać tytuł wybranej książki oraz nazwisko prezentowanego bohatera.
  • Konkurs odbędzie się 11.12.2018r. o godzinie 16:00.
  1. Komisja konkursu: Dagmara Janiszewska, Beata Krauz, Judyta Szaraszek.
  2. Kolejność wystąpień uczestników uwarunkowana będzie wylosowanym numerkiem.

 

III. Założenia merytoryczne i wymagania Konkursu

Uczeń przystępujący do Konkursu:

  • przygotowuje ustną prezentację wybranego bohatera literackiego z książki Andrzeja Maleszki;
  • wygłasza ją publicznie przed komisją konkursową oraz publicznością;
  • czas prezentacji powinien się mieścić w przedziale od 3 do 5 minut (jego znaczne przekroczenie skutkuje odjęciem jednego punktu od średniej punktów przyznanych przez komisję).

 

IV Kryteria oceniania:

  1. Zgodność prezentowanych treści z tematyką konkursu. (0-1p.)
  2. Konstrukcja wypowiedzi. (0-1p.)
  3. Ogólna prezentacja tematu. (0-1p.)
  4. Sugestywność wypowiedzi. (0-1p.)
  5. Jasność i logiczność formułowanych myśli. (0-1p.)
  6. Płynność oraz poprawność wyrażania się (0-2p.)
  7. Bogactwo języka i jego barwność. (0-1p.)
  8. Dostosowanie tekstu do osobowości i wieku występującego. (0-1p.)
  9. Kontakt ze słuchaczami. (0-1p.)